تاکسی های اینترنتی که چند سالی می باشد رواج پیدا کرده اند و شما در آن می توانید در کوتاهترین زمان ممکن به صورت آنلاین تاکسی خود را پیدا کرده و سفارش خدمات داشته باشید ! همه این مراحل تنها با یک اپ و در خانه یا محل کار به صورت کاملا آنلاین صورت میگیرد ! در ایران سه تاکسی مشهور اینترنتی با هم دیگر رقابت می کنند که در ادامه مطلب  به بررسی آنها می پردازیم. اسنپ و ماکسیم و تپسی سه تاکسی مهم اینترنتی می باشند. که در ادامه تاریحچه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

تپسی

تپسی یک سامانه هوشمند درخواست خودرو است که در هر زمان و هر نقطه‌ای از شهر، شما را به مقصدتان می‌رساند. و در حال حاضر دامنه فعالیت آن به شهرهای شیراز، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، لاهیجان، بندرانزلی، رشت، اهواز و یزد، کرمان، ارومیه،قم، ساری، بابل، قائمشهر و آمل رسیده‌است.این نرم‌افزار، در حال حاضر برای دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس منتشر شده‌است.

افرادی که متقاضی استفاده از خدمات تپسی هستند درخواست سفر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌کنند تا یکی از رانندگانی (سفیرانی) که در نزدیکی محل بوده و مایل به ارائه خدمات است آن را تأیید نماید. هزینه سفر از پیش تعیین می‌شود و مسافر می‌تواند حتی پس از ارسال درخواست خود آن را لغو کند بدون آنکه نگران پرداخت جریمه باشد.

تپسی نام تجاری شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس است. میلاد منشی‌پور با عنوان مدیرعامل، حمید مهینی با عنوان مدیر فنی و هومن دمیرچی با عنوان مدیر عملیات از پایه‌گذاران این سامانه هستند، که طراحی نرم‌افزار تپسی را به کمک گروهی از کارشناسان ایرانی به انجام رسانده‌اند. مدیریت و سرمایه‌گذاری تپسی کاملاً ایرانی است.[۷] دمیرچی پیش از مشارکت با منشی‌پور و مهینی دو سامانه هوشمند درخواست خودرو اسنپ و تاکسی‌یاب را در کشور راه اندازی کرده بود.[۸] میلاد منشی‌پور در برنامه‌ای تلویزیونی در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد تپسی به زیرساخت کاملاً بومی آن اشاره کرده و گفته‌است که مجموعه تپسی با بیش از ۸۰۰ نیروی پرسنل در سرتاسر کشور، میزبان ده‌ها نفر از نخبگان مهاجر است که برای همکاری با تپسی به کشور بازگشته‌اند. از دیدگاه دولت ایران تپسی یک شرکت دانش‌بنیان است. دانلود تپسی

اسنپ

اسنَپ (به انگلیسی: Snapp) نخستین سرویس هم‌سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران[۱] است.

برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص نمودن مسیر سفر، گزینه‌های سفر، انتخاب نوع سرویس و مشاهده هزینهٔ سفر، تقاضای خودرو کرده و این اپلیکیشن به‌طور خودکار مسافرها را با نزدیک‌ترین راننده مرتبط می‌سازد، همزمان موقعیت مسافر را نیز برای راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تأیید می‌کند. همچنین مسافران نیز می‌توانند موقعیت رانندهٔ خود را مشاهده کنند. در اسنپ امکان پرداخت هزینه به هر دو صورت نقدی و غیرنقدی وجود دارد.[

پس از آغاز به کار این نرم‌افزار، در برخی موارد اسنپ مورد انتقاد صنف تاکسیرانی قرار گرفت و به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم شد. با این وجود اسنپ در دو سال اول فعالیت خود با میانگین رشد ماهیانهٔ ۱۰۰ درصدی توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود. در حال حاضر اسنپ با بیش از ۵۰۰ نفر پرسنل تمام وقت، نیم میلیون کاربر به‌عنوان راننده و ده میلیون کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در شهرهای ایران تبدیل شود؛ و هم‌اکنون در ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران فعال می‌باشد نرم‌افزار اسنپ در حال حاضر برای ۲ سیستم عامل اندروید و آی‌اواس منتشر شده‌است.

شهرام شاهکار، مدیر ارشد اجرایی اسنپ در بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۹۷ ارزش این کسب‌وکار آنلاین را بین ۱٫۴ الی ۱٫۷ میلیارد دلار اعلام کرد. او گفت که «این تاکسی آنلاین با رکورد یک میلیون سفر موفق روزانه، هفتمین استارت‌آپ حوزه حمل‌ونقل آنلاین در دنیاست.»

اسنپ در ابتدا با نام «تاکسی‌یاب» کار خود را آغاز کرد ولی بعداً به «اسنپ» تغییر نام داد. دانلود اسنپ

 

ماکسیم

 

این تاکسی هم حاصل شراکت دو شرکت روسی و ایرانی می باشد و خدماتی مشابه اسنپ و تپسی ارائه می دهد. دانلود ماکسیم

منبع