مرورگرهای وب نقش مهمی در وبگری و سرعت دیدن سایت ها ایف دمی کنند در این بین شما اگر نیاز به مرورگرهای وب برای گوشی اندروید یا آیفون یا کامپیوتر خود را دارید این پست را بخوانید !

کروم

مرورگر کروم

گوگل کُرومیک مرورگر وب رایگان اس توسط شرکت گوگل بر پایهٔ پروژهٔ کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخهٔ آزمایشی آن برای کاربران ویندوز در صد کشور عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل لینوکس و اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد.موتور چیدمان این مرورگر در ابتدا وب‌کیتبود و سپس به بِلینک تغییر یافت که برپایهٔ همان وب‌کیت است. از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به Tabbed browsing، و امکاناتی مشابه Privacy در سافاری و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.در سپتامبر ۲۰۰۸ گوگل بخش زیادی از کد منبع کروم شامل موتور جاوا اسکریپت وی۸ را با نام کرومیوم در اختیار عموم قرار داد. این کار باعث شد که دیگران بتوانند کد را مطالعه کنند و کمک کنند تا این مرورگر روی سیستم عامل لینوکس و مک نیز قابل اجرا شود.

گوگل کروم مرورگری امن، سریع، ساده و باثبات است. دانلود کروم نسخه جدید گوگل کروم تفاوت بسیاری با دیگر رقیبانش ندارد. قدرت کروم به عملکرد برنامه و سرعت پردازش آن به جاوا اسکریپت آن بستگی دارد. گوگل کروم از زبان‌های بسیاری مانند فارسی پشتیبانی می‌کند و در میان رقبایش توانسته افزونه‌های بسیاری برای خود انتشار دهد که کارایی آن را بهبود می‌بخشند.به راحتی می‌توان صفحات را برای سرزدن در دفعات بعد نشانه‌گذاری کرد و تاریخچه مرور صفحات وب را مشاهده کرد.می‌توان وبسایت‌ها را در نسخه‌های موبایل (واکنش گرا) مشاهده کرد.قابلیت پیشنهاد عبارات جستجو برای متن نوشته‌شده و آدرس وبسایت‌ها را دارا می‌باشد.امکان بازگردانی اطللاعات با اتصال به حساب جی‌میل را دارا می‌باشد که کمک زیادی به افراد فراموش‌کار می‌کند.

گوگل کروم دو لیست سیاه را به صورت دوره ای به روز رسانی می کند (یکی برای فیشینگ و دیگری برای بدافزار) و به کاربران هشدار می دهد که هنگام بازدید از سایتی که پرچم گذاری شده است مضر است. این سرویس همچنین توسط یک API عمومی رایگان با نام API مرورگر ایمن گوگل برای استفاده دیگران در دسترس است.

به طور پیش فرض ، رابط کاربری اصلی شامل دکمه های برگشت ، رفتن به صفحه بعد ، دکمه بروزرسانی / لغو و منو است. یک دکمه اصلی به طور پیش فرض نشان داده نمی شود ، اما می تواند از طریق صفحه تنظیمات اضافه شود تا کاربر به صفحه برگه جدید یا صفحه اصلی سفارشی منتقل شود.تب ها یا زبانه ها (صفحات کروم ) مؤلفه اصلی رابط کاربری کروم هستند و به جای کنترل زیر به بالای پنجره منتقل شده‌اند. این تغییر ظریف با بسیاری از مرورگرهای دارای تب موجود که بر پایه ویندوز استوار است و حاوی برگه ها هستند، تضاد دارد. زبانه ها ، با حالت خود ، می توانند با کشیدن به یکپارچه بین ظروف پنجره منتقل شوند. هر برگه دارای مجموعه های کنترل خاص خود ، از جمله Omnibox است. [۵]Omnibox همان کادری است که برای URL است و عملکردهای نوار آدرس و جعبه جستجو را با هم ترکیب می کند. اگر کاربری آدرس URL سایتی را که قبلاً جستجو شده بود را وارد کند ، Chrome به شما هشدار می دهد تا Tab را فشار دهد تا دوباره مستقیماً از Omnibox سایت را جستجو کند. وقتی کاربر شروع به تایپ کردن در Omnibox می کند ، Chrome پیشنهاداتی را برای سایت های بازدید شده قبلی (بر اساس URL یا متن درون صفحه) ، وب سایت های محبوب (لزوماً قبل از بازدید آنها - با استفاده از Google Instant) و جستجوهای محبوب ارائه می دهد. اگرچه می توان این خصوصیت را خاموش کرد ولی پیشنهادهایی مبتنی بر سایتهای بازدید شده قبلی نمی توانند خاموش شوند. Chrome همچنین URL های سایتهایی را که بازدید می کنید به طور خودکار ذخیره می کند. [۶] اگر کاربر کلید واژه های کلیدی را در Omnibox بنویسد که با وب سایت های بازدید شده قبلی مطابقت ندارد و مطبوعات وارد می شوند ،

Chrome با استفاده از موتور جستجوی پیش فرض ، جستجو را انجام می دهد.یکی از ویژگی های متمایز مرورگر کروم، صفحه برگه جدید است که می تواند جایگزین صفحه اصلی مرورگر باشد و با ایجاد یک برگه جدید نمایش داده می شود. در ابتدا ، این ریز عکسها از نه وب سایت بازدید شده به همراه جستجوهای مکرر ، نشانک های اخیر و برگه های اخیراً بسته شده نشان می داد. مشابه اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس با Google Toolbar یا Speed Dial در Google Chrome 2.0 ، صفحه برگه جدید به روز شد تا به کاربران امکان پنهان کردن ریز عکسها را که نمی خواستند پنهان کنند.

دانلود کروم

دانلود کروم اندروید حالت ناشناسویژگی حالت ناشناس در مرورگر کروم باعث می شود مرورگر نتواند به طور دائم هرگونه اطلاعات مانند تاریخچه ، کوکی ها ، داده های سایت یا فرم های ورودی را ذخیره کند.  ولی فایلها و نشانک های بارگیری شده ذخیره می شوند. علاوه بر این ، فعالیت کاربر در وب سایت های بازدید شده یا ارائه دهنده خدمات اینترنت پنهان نیست. در حالت ناشناس شما می توانید بین یک پنجره ناشناس و هر پنجره معمولی مرورگر که باز کرده اید جابجا شوید.قابلیت گوش دادندر ژوئن سال 2015 ، انجمن توسعه دهندگان Debian متوجه شدند که Chromium 43 و Chrome 43 برای بارگیری ماژول مشترک Hotword ، برنامه ریزی شده اند که می تواند پسوند تشخیص صدا Google را فعال کند ، اگرچه به طور پیش فرض "خاموش" بود. این موضوع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در رسانه ها را به وجود آورد.

این ماژول در Chrome 45 حذف شد ، آن ابتدا در اول سپتامبر 2015 منتشر شده بود و فقط در Chrome 43 و 44 موجود است.ردیابی کاربرگوگل کروم جزئیات مربوط به کاربران و فعالیت های خود را از طریق مکانیسم ردیابی اختیاری و غیر اختیاری کاربر به سرورهای گوگل ارسال می کند. [۱۰]برخی از مکانیسم های ردیابی می توانند به صورت اختیاری از طریق نصب رابط ها باشد  و از طریق گفتگوی گزینه های مرورگر فعال و غیرفعال شوند. ساختهای غیر رسمی مانند SRWare Iron به دنبال حذف این ویژگی ها از روی مرورگر هستند. کلماتی که از طرف گوگل هنگام سرچ کاربر به عنوان پیشنهاد سرچ نمایش داده می شود در گوگل کروم مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا اطلاعات تایپ شده در Omnibox را قبل از اینکه کاربر حتی به بازگشت بازگردد ، به ارائه دهنده جستجو ارائه می دهد. این به موتور جستجوگر اجازه می دهد تا URL های پیشنهادی را نشان دهد دهد ، اما اطلاعات مربوط به استفاده از وب که به یک آدرس IP مرتبط است را نیز در اختیار آنها قرار می دهد.ویژگی اختیاری استفاده از یک سرویس وب برای رفع خطاهای املایی دارای پیامدهای حریم خصوصی است.

مروگر فایرفاکس

موزیلا فایرفاکس (به انگلیسی: Mozilla Firefox) یک مرورگر وب آزاد و متن-باز برگرفته از مجموعه نرم‌افزار اینترنت موزیلا (en) است که توسط بنیاد موزیلا توسعه و پشتیبانی می‌شود. براساس آمار ماه مه ۲۰۱۴، این مرورگر ۲۴٫۹٪ از کاربران اینترنت[۱۲] را به خود اختصاص داد.این مرورگر در ابتدا بیشتر بین کاربران لینوکس محبوبیت داشت، ولی رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در اینترنت اکسپلورر پراستفاده‌ترین مرورگر وب، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌ها از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر وب را آغاز کردند تا جایی که بدون نصب پیش‌فرض روی ویندوز یا مکینتاش، طی چند سال پراستفاده‌ترین مرورگر وب جهان بود.فایرفاکس محبوبیت خود را مدیون داشتن سطح بالایی از قابلیت‌های سفارشی‌سازی و افزونه‌هایش است.

firefox

دانلود فایرفاکس یکی از قابلیت‌های فایرفاکس امکان تغییر آن به سلیقه هر فرد است. برای این کار فایرفاکس دو مورد را در نظر گرفته‌است. اول توانایی‌های مرورگر وب، دوم ظاهر آن.سفارشی‌سازی توانایی‌های فایرفاکس با کمک فایل‌هایی با حجم کم به نام افزونه (Extension) ممکن می‌شود. این افزونه‌ها در واقع تکه‌های کوچک برنامه‌اند که قابلیت‌های مختلفی را به این مرورگر وب می‌افزایند. تم‌های مختلف این مرورگر وب هم شخصی‌سازی ظاهر آن را راحت می‌کند.

بعضی کاربران خواستار اضافه شدن افزونه‌های پرتقاضا به فایرفاکس هستند ولی توسعه دهندگان فایرفاکس این کار را مغایر با هدف آن‌ها یعنی یک مرورگر وب سبک می‌دانند؛ البته بیشتر این افزونه‌ها و قابلیت‌های بسیار دیگر مستقیماً قابل بارگیری و نصب روی فایرفاکس هستند.یکی از مشکلات دیگری هم که به فایرفاکس نسبت داده می‌شود مشکلاتی است که توسط پلاگین ادوبی فلش (Macromedia Flash) ایجاد می‌شود که برای لینوکس ارائه شده که این مشکل ارتباطی به خود فایرفاکس ندارد.

فایرفاکس با پشتیبانی بلند مدت که تحت نام "Extended Support Release" به معنای "انتشار با پشتیبانی تمدید شده" (مخفف:ESR) توسط بنیاد موزیلا عرضه و پشتیبانی می‌شود نسخه‌ای از فایرفاکس است که هم‌زمان با هر هفت انتشار معمولی می‌شود ولی برخلاف نسخه‌های معمولی که هر شش هفته عرضه و به محض عرضهٔ نسخه جدید، پشتیبانی از نسخهٔ قبل متوقف می‌شود، نسخه‌های با پشتیبانی بلند مدت تا حدود یک سال پشتیبانی می‌شوند، این پشتیبانی فقط محدود به اصلاحات امنیتی با ریسک بالا هست و هیچ قابلیت جدید و اصلاحات مرتبط با پایداری برنامه ارائه نمی‌شود، لذا این نسخه‌ها برای سازمان‌ها، ادارات و مراکز آموزش که در به-روز-رسانی سیستم‌ها دارای محدودیت هستند ارائه می‌شود.